27.1.09

Avui no m’estendré en quant a text ja que el vídeo "THE STORY OF STUFF" ,que espere que vegeu, explica clarament com es troba la societat consumista d'avui en dia i quines són les seues conseqüències per al medi ambient, per a la Terra en general.

El vídeo tracta sobre el cicle de tot allò material que consumim, des de la seua extracció com a recurs natural del medi ambient; la seua posterior modificació en les industries on es tracten per a obtindre allò que "necessitem"; el transport als centres comercials on es comercialitzen aquests productes en funció de polítiques d’ oferta-demanda ; l'ús que els donem a les nostres cases i finalment, els residus que generem a costa d'ells, que irremediablement tornen al nostre medi ambient, degradant-lo i convertint-lo en un autèntic femer.

El producte final (el retorn dels residus al medi ambient) es deu a que la Terra és un sistema tancat (pot intercanviar energia amb el medi que l'envolta, l'espai exterior, però no matèria), per tant, tot allò que consumim tornarà al mateix lloc d'on es va extraure (boscos, rius, mars, atmosfera...). Desgraciadament no ho fa com ho vam extraure, sinó en unes condicions gens beneficioses per a la nostra salut i per a la del nostre planeta.

Per últim m'agradaria dedicar-li aquesta actualització al meu professor Ernest Garcia, al que li dec el nom d'aquest blog per la seua assignatura, i del que segur que més avant parlaré, ja que en estos moments estic estudiant la seua matèria i llegint-me el llibre escrit per ell per a l'examen de dijous. A ell agrair-li les reflexions que el seu llibre m'ha fet fer, i la visió, un tant desoladora però realista, del que ens espera si ens quedem de braços creuats i no actuem JA!

No m'explaie més perquè el vídeo és magnífic i de segur que vos fa pensar.

Espere els vostres comentaris.






4 comentaris:

  1. HOLA ELENA! M'alegra vore que aquest blog poc a poc va agarrant experiència i vida. Dir-te públicament que estic tremendament orgullòs de tú i de la teua tasca a JSPV. Confie molt en tú i sempre tindràs el meu recolçament. No canvies i besos.

    Més tart, ja de nit, entre a vore el video i comentar.

    RECORDA: DIA 28 DE FEBRER A LES 20 HORES, PRESENTACIÓ PÚBLICA DE JSPV-ONDA. APUNTAT. jejeje (publicitat)

    ResponElimina
  2. Ahora que tenía más tiempo entré para ver el vídeo. Me he dado cuenta que ya lo había visto. Con tu permiso lo pondré en mi blog en unos días. Es genial como lo explica. Debemos estar al día en estos temas y ser responsables con lo que conducimos. No podemos agotar los recursos del planeta y dejar a quienes vengan mañana sin posibilidades ni recursos para tener una vida buena.

    Enela sigue así.

    ResponElimina
  3. Sols volia fer una reflexió.

    Jo vaig assistir, tal i com al meu blog ilustre amb paraules i fotografies, a la manifestació del dissabte a Castelló. Contra la política de la Generalitat en aquesta crisis.

    Al arrivar a casa ilusuionat per la festa reivindicativa que vam dur endavant, més de 5000 persones a Castelló i 10000 a València i 7000 a Alacant, el que vaig vore va ser zero a Canal 9.

    Eixe dia vam eixir a totes les televisions estatals i no a la autonòmica. A Canal 9 va eixir el Pla anticrisis de Camps, un pla que es fum. Fum perque darrere d'ell no hi ha messures reals ni partides econòmiques. En res. Però el van vendre com la panacea.

    La ciutadania valencianan que mire Canal 9 no sabrà que hi hagué manifestacions perque Camps que te les competències en treball és el mandatari amb més atur de tota Espanya i el que més acomiadaments signa.

    Amb diners públics ens manipulen. JA ESTÀ BÉ!

    www.davidprogressista.blogspot.com

    ResponElimina
  4. Acabo de ver los videos y la verdad es que tiene razón. Nuestro planeta cada día se degrada más, principalmente por esas personas que solo piensan en ganar dinero a expuertas. Emplean materiales que son tóxicos para el medio ambiente y lo que es más fuerte tóxicos para la propia persona. Hay que acabar con esta masacre ambiental ya. De esa manera muerto el perro fuera la rabia. Elena tu blog me hace pensar mucho, gracias.

    ResponElimina